torsdag 22. april 2010

-sommer kjole


















-en ny sommer kjole :) som også er i bommuls garn. Det hvite er garnet frotolett, fra solberg spinneri (gammelt garn, som jeg har funnet hjemme hos min mor). Det grønne er cotton lux. Jeg synes kombinasjon frotolett ("grovt garn") sammen med mercerisert garn som cotton lux, gir en fin effekt. Min erfaring er, når en strikker vrangbord strikk på overdelen, blir det mer elastisk. Hvilket er lurt, når det ikke er glidelås i kjolen. Fløyelsbåndet er ikke bare som pynt, men også til å stramme og knyte for å holde kjolen oppe på skuldrene. Båndet med "pong-ponger" er egentlig til bruk ved scrapbooking, men det kan jo også brukes til annet :))
Fototrykk bildene er jeg så heldig og ha fått fra oldefaren til min mann. Vi vet ikke hvem som er på bildene, med de er hvertfall gamle og fine.
Ha en fortsatt fin dag og hei så lenge :)

Ingen kommentarer: