fredag 28. januar 2011

-pute for små piker

Tante barnet mitt har hatt bursdag, hipp-hipp. Så jeg tenkte hun skulle få noe til å pynte på det nye rommet sitt. Nå er ikke jeg av de beste på symaskin, selvom den jeg har er riktig så god. Fant en snedig måte å lage til denne puten hos http://www.umuliesverden.blogspot.com/ , så takk for hjelpen. For litt siden var jeg så heldig å få en del klær og gardiner av http://vigdiscreative.blogspot.com/ , helt supert vigdis og takktakk. Et rosa linskjørt etter henne, ble til en rosa liten pute. Det skal sises at linstoff, var ikke så kjekt å starte med som første pute. Med et fem tall i nervøsfløyel (ikke særlig bedre å sy på), ble den da "fløffy". Med perler i diverse farger, så blir nok tante frøken min nøgd allikevel.
Et rosalinskjørt, kan brukes til annet enn å henge på kroppen.

 Rosarosa nervøsfløyel og mange perler, er jo stas for små piker. Hvertfall mange av de jeg kjenner liker slikt.

Femtallet, sydde jeg på for hånd. Samtidig sydde jeg fast perlene, to ting på en gang da vettu :)

1 kommentar:

Vigdis sa...

Så fin ei pute det ble! Er så artig å se at ting som ikke var til nytte for meg lengre, kan bli nytting til noe annet. Ha ei riktig flott helg Arnhild.

Jepp, vi skal bli med til Loen, men på lørdag må vi kjøre til Larsnes, for AK skal spille kamp der. (8t t/r....) 4 av spillerne som jobber hos Skretting spiller på AK, så det blir en amputert tur, men kos å være på tur uansett:-))