torsdag 24. februar 2011

-marie genseren

Den yngste dattern min ønsket seg en stripete genser,så da ble det slik da. Genseren er strikket i Baby Alpaca Silk. Dette garnet er fantastisk mykt og behaglig. Når jeg strikker gensere eller jakker,så liker jeg å bruke raglanfelling. Det gir en fin fasong. Så slipper man også å sy på maskin og klippe opp til armer etterpå. Riktig så snedig måte å strikke en genser på.
Noe av garnet har jeg kjøpt på nettet, To Damer. De er fantastisk gode på service og har super rask levering, så denne nettbutikken kan jeg anbefale.
Striper gir fin effekt til eller så enkel genser.

Slik er den bakfra

Raglanfellingen

Halsen er strikket i vriddrett vrangbord. Etter noen cm feller jeg masker jevnt fordelt, for å få en fin hals som legger seg pent.

2 kommentarer:

Pinneguri sa...

Veldig pent strikka. Og som du sier, effektiv med tynne striper.

min-design-strikk sa...

takk pinneguri!
det er stas å høre fra en dyktig strikker som du :)