fredag 11. februar 2011

-ruskevær på vestlandet,kan være stas det

Det er artig å lage de her små veskene (denne ble laget til tidlig i høst). Den er strikket i eskimo, som e ret ganske tykt garn og snedig å bruke til slikt som små vesker. Så har jeg tromlet vesken litt, slik at blir tettere. Det artige er å pynte på med all slags mulig saker jeg har. Det begynner å blir litt, siden jeg til stadighet finner ting i buttiker jeg sikkert får bruk for som pynt en dag. Eller jeg liker også å finne frem gamle ting, som jeg har spart på. Det er meget en kan bruke om igjen vettu.

Lokket til vesken er i kuskinn. En gammel sekk jentene mine hadde for riktig mange år siden. Så har klippet og sydd det til, på maskin gikk det fint. Puls butikken har et artig stoff med gammel avis trykk, fin pynt synes jeg. De "bradsene" har også Puls butikken. Knappen kjøpte jeg for lang tid tilbake og hempen er blondebånd.

Dette fotoprintet er av et bilde, jeg fant når vi ryddet hos bestefaren til mannen min. En lystig gjeng på tidlig 1950 tallet. Fotoprinten er sydd på en tovet strikkesak. I ned kanten av vesken har jeg sydd på blonder.  

Denne knappen har motiv fra ; Petter og Lotte, en gammel barne tv serie og Elsa Bescows figurer. Ordprinten er; -ruskevær på vestlandet, kan være stas det

På baksiden av vesken er det også litt avis stoff og en heklet liten brikke (også kjøpt på Puls).

Ingen kommentarer: