fredag 3. juni 2011

-bestevenn

Det er hyggelig når en av jentene mine spør om ikke jeg kan lage noe og denne gangen ble det en bestevenn lue til venninnen til dattern min. En konfirmasjonsgave. Luen er heklet i bomullsgarn, akkurat nå kan jeg ikke helt huske hvilken type. Så er det pyntet på med knapper, perler, fløyelsbånd sløyfe og ordprint. Fargen er nydelig synes jeg og passet fint til jenta som skulle få den.

Lyseblå, vårlig og sommerlig til ei fin jente

Med litt knappepynt på siden, blir luen litt mer feminin

Ordprint med; -bestevenn-

Knappene er noen gamle og nye, samt en lysblå fløyelssløyfe

En ordprint til; -du er nokså artig du egentlig

For å gjøre luen enda mer feminin, sydde jeg på perler og heklet på en kant i silkegarn

Slik er luen bak, med en heklet knapp

5 kommentarer:

Unknown sa...

Kjempefin lue! Hekler du for salg?

Anita Tørmoen sa...

Kjempetøff lue. Den faller nok i smak hos konfirmanten:)

Snertne sneller og små nøster sa...

For ei herlig lue - både tøff og feminin på en gang :-) Og kjolen under her var bare råstilig :-D Hvordan lager du ordprinten?

Ha det godt - klem Siv

Solveig sa...

Denne var vel kul! Så flott en gave;o) Er sikker på den faller i smak.
Ha en flott dag.
Klem fra Solveig

snødronningen sa...

Kjempe flott lue,skal si du er dyktig,mye flott å se på bloggen din,må nok komme tilbake å se,ha en flott kveld videre,klemmer hege