måndag 5. september 2011

-når man sover,kan man la hodet hvile-

Tidligere i sommer fikk jeg garn av svigermoren min. Litt forskjellig gran fra rauma ullvarer. Garnet jeg har brukt til denne halsen, er mitu, alpakka garn. Deilig og mykt garn, samt at fargen er en finfin høstfarge. Jeg laget til halsen (bare økte med vrang masker mellom flettene) slik at den legger seg litt ut på skuldrene, da varmer den ekstra godt. Jeg har heklet på en kant og pyntet på med perler etterpå. En ordprint og litt knapper har jeg også pyntet med.
 Strikketeknikken jeg har brukt på denne halsen er, småfletteteknikk

Så har jeg økt med masker i vrangfeltet mellom flettene, slik at halsen blir videre nederst og legger seg ut på skuldrene

Halsen går også litt nedover ryggen, så kan den varme litt ekstra der også

 Denne knappen har jeg bestilt på nettbutikken snella og petronella

En herlig porselens knapp som pynter meget opp

Her er tre andre knapper, som lå i et skrin som jeg har fått etter bestefaren til min mannen min

Ordprinten; -når man sover,kan man la hodet hvile-

En heklekant med perler på 

Den er mandag i dag og jeg ønsker at dere skal lage dere en riktig så god uke

3 kommentarer:

AlottesVerden sa...

For en nydelig hals...herlig farge.
Gjør det lille ekstra med ordprint, knapper og perler:)

Ønsker deg en fortsatt fin uke:)
Ann-Charlotte

min-design-strikk sa...

takk ann charlotte :))
hyggelig du synes om denne halsen og den varmer godt :)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempefin! Nydelig farge og veldig elegant! Slike halser har jeg kikket mye på i det siste, i ulike utgaver. Likte veldig godt småflette-teknikken, og så lurt å begynne øverst på halsen. Og så er du så flink til å pynte det du lager!