torsdag 13. oktober 2011

-det har jeg aldri gjort før,så det tror jeg helt sikkert at jeg kan-

Denne heklede vesken, laget jeg til for det flotte søskenbarnet mitt i sigdal. Hun hadde selv bilder og noen valgte ord fra pippi langstrømpe hun ønsket å ha til pynt. Vesken er heklet av finull garn, det fordi dette garnet er det litt hold i når man hekler av det <(særlig dobbelt garn). Noe som er greit for at vesken skal bli mer "stødig". Det er masse detaljer på denne vesken og den passet perfekt til søskenbarnet mitt. Så takk for at jeg fikk gleden av å lage til denne for deg.
 Jeg har heklet vesken i dobbelt garn

Hanken til vesken er av klipp fra en spisebrikke, det er faktisk lokket også

 Baksiden av vesken har også fått en del detaljer

 Her er fotoprint av barna til søskenbarnet mitt, samt vår felles bestemor. I kanten av bildene har jeg sydd på et gammelt "krimplins" bånd (sprettet av fra en kjole etter bestemor til mannen min), samt et gardinbånd 

 Det lilla fløyels båndet har jeg sydd fast bare i overkant, med små perler. Når man syr fast bare i overkant, for båndet en rysje effekt, hvilket riktig så fint. I enden av lokket på vesken, har jeg sydd til et moussélinebånd
  
 Litt mer moussélinebånd og en blondekant med perler på

 Et av klipp fra et stoff med gamle avis overskrifter

 En herlig porselens knapp fra snella og petronella

 Fotoprintene har jeg sydd fast til moussélinebånd, som jeg så sydde fast til vesken. Fotoprintene her er av søskenbarn i barndommen
  
 Her er en fotoptint av mine to eldste søskenbarn og vår felles bestemor, de lærer seg visst å strikke. Fotoprintene er sydd på en gammel heklebrikke jeg har arvet etter min manns bestemor

 Pippi langstrømpe sier visst som så; -det har jeg aldri gjort før, så det tror jeg helt sikkert at jeg kan

 Noen  dekorative "brads" (splittbinders)

Så er det mitt navnetab og fotoprint

2 kommentarer:

Siri sa...

Jeg er virkelig imponert over stilen din! Kreativ og egenartet! Hilsen Siri:-)

min-design-strikk sa...

takker, siri :)) fordi du legger igjen så fine ord her hos meg :)