laurdag 1. oktober 2011

-heklet skjerf, til mariejenta mi-

Det er ikke så ofte jentene mine spør om jeg kan lage noe til de. Så når mariejenta mi ønsket seg et skjerf, ja da ble jeg riktig så glad og heklet i vei. Garnet jeg har brukt, er mini alpakka fra sandnes. Så er det baby alpakka silk fra drops, som er brukt som fluffy rysje kanter. Alpakka er jo så mykt, varmt og behagelig, så dette skjerfet blir deilig å ha i tiden fremover for jenta mi.

Marie ønsket seg rosa skjerf og da ble det så

 Skjerfet er langt nok til at det snurres et par ganger rundt halsen 

 Rysje kantene ble riktig så snedig synes jeg

De er forsåvidt heklet i enkel luftmaske buer og picote teknikk. En enkel teknikk som er pen og gir fluffy resultat

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så flott skjerf :) likte godt heklekanten. God helg til deg også!

Anita Tørmoen sa...

Dette var vakkert!

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Utrolig fint!!! Ser veldig mykt og deilig ut! Og rysje-kantene er veldig flotte!

min-design-strikk sa...

takker, så meget for finfine ord fra huset i midten, ulla-bella og gnist :))

Anonym sa...

Så flink du er, det er kjempeflott. Hilsen strikkeogheklelise.blogg.no