tysdag 4. september 2012

-evelines patentstrikkede genser-

Da vi var på jente-tur i trondheim for noen helger siden, fant eveline en farge på et garn som hun likte. Jeg blir riktig så begeistret når jentene mine vil ha noe som jeg kan lage til de. Så etter noen dager med patent-strikking på pinne nummer åtte (det går relativt hurtig når man har den pinne størrelsen) ble det denne genseren ut av det mørke mosegrønne mini-alpakka garnet.

 Med patent-strikk som teknikk, blir genseren lett og luftig. Da gjør det ikke noe om den er lang

 Etter evelines ønske, skulle genseren være litt lang

 Pinne nummer åtte, gjør sitt til at patent teknikken gir luftige masker. Siden jeg har brukt alpakka, vil genseren allikevel holde eveline varm 

 Ermene ble litt lange, men de kan bare brettes opp


Takk for at du sveivet innom siden min og lag deg en god høst-uke :)


Ingen kommentarer: