tysdag 25. september 2012

-strikket bouclegenser fra 1984-

Jeg har alltid likt å strikke og som tenåring strikket jeg også mine egne gensere. Denne genseren strikket jeg i 1984, da var jeg altså 14 år. Da jeg var hos min mor og far nå i sommer, fant jeg blant annet denne genseren sammen med noe annet jeg strikket i mine tenår. Genseren er strikket i bouclegarn (husker ikke hvilket merke) og er fortsatt god og varm.

Fasongen på klærne på -80 tallet, var jo relativt store og korte. Denne genseren er intet unntak, men mange dagens gensere har jo også denne fasongen, så den 28 år gamle hjemmestrikkede genseren er nå tatt i bruk igjen

 Bouclegarn får man også kjøpt i dag og fargen er ikke så halv gale den heller


På -80 tallet var det popis å sy slike lange sting rundt arm-åpningen og rundt halsen på strikkegenserne.  Litt sjarm med "gammel" mote også, synes nå jeg. Har du noen gamle strikkegensere el annet, som har ligget lenge i skapet, er det fortsatt mulig å finne det frem og ta det i bruk igjen vettu :)

2 kommentarer:

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Ja, dette var en typisk 80-talls genser! Minner veldig om de røffe Drops-genserene på 80-tallet - kjempestilig!!!

min-design-strikk sa...

ja,det her er virkelig 80 tallet :) er ikke sikker på om det var drops, ull og tull eller markens?? artig med gamle syslerier en ta i bruk igjen ;)