fredag 14. september 2012

-oversized strikket jakke,et must i høst-

Leste i et magasin her forleden og der stod det at "oversized" strikket jakke el genser er et must i høst!!! Denne jakken her strikket jeg høsten for en del år siden, så heldig er altså jeg som allerede har et slik "must" plagg i klesskapet mitt. Jakken er strikket på veldig tykke pinner og garnet er det også god tykkelse på. Garnet er fra drops, garnstudio og heter highlander (men de har ikke dette garnet i sitt sortiment lenger).
Strikketeknikken jeg har brukt på jakken er halvpatent, hvilket gjør jakken lett. Noe som er greit siden den er relativt lang for meg som er liten

 Fargene er helt supre høstfarger

 Ja, den er virkelig "oversized", men riktig så kjekk til mange av mine klær

Har også på denne jakken brukt raglan felling og armer. Etter at alt ble satt inn på en pinne, ser det ut til at jeg strikket to omganger rett og to omganger vrang

Knappene jeg har brukt er store tre-knapper. For å holde jakken sammen, tok jeg perler på et tynt snøre og laget det som et lite armbånd. Så vips holder det jakken igjen 


Noe sier meg, at også denne høsten vil jeg bruke "oversized" jakken min en del


Takk for at du sveivet innom siden min og en riktig god weekend ønsker jeg deg :)


Ingen kommentarer: