onsdag 17. oktober 2012

-evelines glitter,glam og litt tromlet genser-

For ikke så lenge siden strikket jeg en "glitterglam" genser til marie i turkis og sølv. Eveline synes den ble fin, så da ville hun ha en i oker-gul med gull tråder i. GenseRen er strikket i alpaca garn og glitter tråd fra drops, garnstudio. Så har jeg også brukt london gull fra sandnes garn. Genseren er veldig enkel og strikke, man strikker bare rett-strikk også vrenger jeg genseren etterpå. For at genseren skal bli litt tettere og få en "fiffi" effekt, er også denne vasket for hånd først og lagt noen runder i tørketrommelen etterpå

Jeg har brukt en tynn glitter-gull tråd hele tiden og london-gull i striper. London-gull er slik at man dra litt i det, så det blir tynnere og mer "frizzy". Da ble det riktig så snedig å bruke sammen med alpaca 


Genseren har blitt tettere noen steder. Årsaken til det er nok at jeg hadde litt for mange hånduker ilag med genseren i trommelen, slik at fuktigheten ble for fort borte


 Nederst på genseren er den ikke blitt så tett, men litt artig at den fikk annet resultat enn den turkise til marie


 Raglan-armer har jo også denne genseren, huh-det er så greit å strikke


Hals-kanten er strikket i to rett og to vrang
















Ingen kommentarer: