tysdag 7. desember 2010

-stine skjerfet

Dette skjerfet har jeg heklet til dattern til søskenbarnet mitt, Stine, som er så dyktig til å synge. Skjerfet er heklet i suri alpakka, iris garn. Dette garnet har jeg brukt mye i det siste og jeg liker det veldig godt. Jeg har haklet på langs og det var en ny måte for meg og det fungerte veldig bra det. Så har jeg pyntet på med med fotoprint og ordprint. Stine ble veldig nøgd og jeg ble enda gladere, så takk Stine :)

Skjerfet ble nokså langt, så det kan snurres godt rundt halsen

En ekstra heklekant i endene på skjerfet har jeg laget av alpakka boucle garn. Deilig og mykt dette også.

Hekle teknikken jeg har brukt, fant jeg inspirasjon til i et gammelt håndarbeid blad. 

Her er fotoprint av Stines oldemor og min bestemor. En ordprint hvor det står; nostalgi er en fin ting

En annen fotoprint fra et vintage bilde.

Hei så lenge og lag dere gode adventsdager

Ingen kommentarer: