onsdag 29. desember 2010

-heklet skjerf

I disse juledager og i lang tid før jul, har jeg holdt på med diverse syslerier. Det har egentlig godt mye i hekling hos meg det siste halve året, litt pause fra strikking har vært kjekt det også. Noe strikking har det jo blitt, men mest hekling. Dette skjerfet er heklet i rheuma thermal wolle og silke alpaca. Hekle teknikken fant jeg i et gammel håndarbeid blad, jeg brukte teknikken den på stine skjerfet også. Det ble en annen effekt når jeg brukte dette garnet, som er tynt ullgarn. Jeg synes det ble riktig så delikat, når jeg heklet på endene med silke alpaca og pyntet på med perler. Et fotoprint av jomfrumaria og jesusbarnet og en fototrykk med ; gå i fred, tjen herren med glede, sier carina prest. Moren min fikk dette i julegave og ble glad :)

Skjerfet er ikke så langt, men akkurat slik at man kan legge det over hverandre i halsen.

Fotoprint og ordprint, liker bildet og ordene jeg satt sammen :)

Ingen kommentarer: