onsdag 16. februar 2011

-hva er det så jeg drømmer om

For tiden, det vil si de siste 6 og halv ukene. Har jeg gått på på (gjør fortsatt så) en nokså streng diett. Skal ikke spise matvarer som inneholder vanlig mel, melke produkter, egg, sukker, gjær, eddik og alkohol. Har vært veldig streng med meg selv, litt flink da. Denne dietten er slettes ikke fordi jeg trenger å ta av noen kilo på kroppen min (den burde heller fått på noen kilo), men som en helsebringende tiltak vil jeg si. Etter oppskrift og oppfølging fra Balderklinikken, skal jeg teste ut om dette kan virke positivt på min ME diagnose og ikke minst pga daglige mage/tarm smerter som følger med. Håper snart jeg kan begynne å tilføre de ulike matvarene igjen,det skal i hvertfall bli stas.
Jeg har også begynt med melksyrebakterier, i pulverform. Smaker og lukter ikke bra, men i Nestlè sin fruktpurre, går det bedre. Jeg tilfører denne bakterien, fordi det ikke finnes slikt i tarmene mine. De mener det er "lekk tarm" som årsaken til dette. Meget rart med denne kroppen gitt, men snedig en kan finne ut av ting. Så får vi se og hva tiden vil vise om det virker bra for meg. 

Så for tiden drømmer jeg om å spise; http://www.tine.no/
Norvegia ost er jo fantastisk godt og særlig med brelett,litt mye brelett også faktisk. 

Jeg er veldig begeistret for rømme. Det kan man jo bruke til det meste. http://www.tine.no/

Brunosten er også god, med min mors hjemmlaget jordbær syltetøy og masse brelett. http://www.tine.no/

Jeg ser virkelig frem til å smake det her igjen og håper magen min synes det er helt greit. 

2 kommentarer:

Villblomsten sa...

Å jeg håper det hjelper deg ! :-)
Jeg har også ME , så jeg håper noen snart kan finne noe som hjelper ...
Lykke til ! :-)

min-design-strikk sa...

-takk! jeg håper også det vil hjelpe for meg, også kan vi jo håpe at det med tiden kommer en "vidunder" medisin for oss med ME!!