laurdag 10. desember 2011

-ertesuppe blir man rar i magen av-

Det er så hyggelig å lage til syslerier som fine folk vil ha. Denne "tubehalsen" er heklet i hverdags garn (alpakka og ull) og hobby wool garn fra riga (silke, merino ull, viscose og mohair). Jeg heklet en lang, litt bred remse og heklet den sammen etterpå. Så har jeg pyntet på med masse perler, litt knapper, ordprint og fotoprint. Fargen er utmerket til den flotte damen (søskenbarnet mitt i sigdal) som nå har denne halsen.


 Halsen kan snurres et par ganger rundt halsen

 Synes det ga god effekt å bruke to typer garn med forskjellig fargenyanser. En fotoprint av meg og min logo, har jeg også sydd på

 Litt pynt gjorde seg også, tre forskjellige knapper (en fått av min mor og to som jeg fant en knappeske jeg arvet etter bestefaren til mannen min)

 En ordprint med ; -ertesuppe blir man rar i magen av-

 Her er bestemor karoline. Bildet er fra min konfirmasjon

 Jeg har heklet på kanter, så har jeg sydd på mangemange perler

Istedenfor å sy sammen tubeskjerfet, heklet jeg det sammen. Da får man en fin kant og der har jeg også pyntet på med perler

 Det er også mulig å ha halsen hengende løs

3 kommentarer:

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Unik og fin hals! Jeg hekler også sammen istedet for å sy, det går mye raskere og det blir finere synes jeg. Eller ved strikkede plagg, masker jeg sammen, på skuldrene f.eks. Ønsker deg en fin helg!!

min-design-strikk sa...

takker og takker!!! enig med du, at det blir penere med hekle sammen og jeg bruker også å maske sammen ved strikking :)

Anita Tørmoen sa...

Helt utrolig flott! Artig å lage noe som ikke alle går rundt med:) Ønsker deg en god helg!