onsdag 7. desember 2011

-skjerf i patent strikk,til eveline jenta mi-

I adventskalender gave fikk eveline jenta mi (som er i usa dette året), dette skjerfet. Det er strikket i med to garntyper, lace ( babyalpaca og mulberry silk ) og vivaldi ( mohair, ull og polyamid). Mykt og deilig ble skjerfet og i patent strikk, ble det lett og luftig. Så nå kan datteren min varme seg godt i tiden fremover.

 Jeg har strikket på pinner nr sju,så det gikk relativt radig med å strikke det langt nok

 Langt nok til at det kan snurres rundt halsen noen ganger

 Logo min og et fotoprint av meg som liten pike

 Tidligere har jeg laget rysjekanter på skjerf som eveline synes var fine, så da fikk hun det på dette skjerfet

 Rysjekantene pynter opp litt på skjerfet

 En meget enkel måte å lage rysjer, det er bare luftmasker og i siste heklerad er det picote

Garnet er mykt, deilig og varmende. Fargen er riktig så flott synes jeg og passer godt til den finfin jenta mi i usa



Lag dere gode førjulsdager :)

Ingen kommentarer: