torsdag 12. januar 2012

-aller best er det når det er stille-

Dette sjal-skjerfet laget jeg til tidlig i høst (sammen med andre syslerier). Det er heklet i tines garn, (fra hobbywool i riga i sommer) og alpaca fra garnstudio. Så har jeg pyntet på med perler, fotoprint, ordprint og en heklebrikke. For å gjøre sjalet mykere, tromlet jeg det etter å ha vasket det. Sjalet er langt nok til å knytes enten foran eller bak. Det er også mulig å bruke det som skjerf

 Sjalet er mulig å krysse foran og knyte bak på ryggen

 Bak har jeg pyntet på sjalet

Det kan også brukes som skjerf

 En yndig og fin fotoprint 

 Med ordprinten ; -aller best er det når det er stille-

Denne heklebrikken har jeg arvet etter bestemoren til mannen min. Den var meget større, men jeg klippet bort det som var rundt. Det er fint å kunne bruke gamle ting på nytt synes jeg

Heklekanten som er rundt, har fått oransje perler til pynt

4 kommentarer:

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så fint og originalt og så ser det så deilig mykt og varmt ut!!!

Solveig sa...

Så deilig dette såg ut!! Nydelig med alle detaljene! Sånt sjal skulle jeg hatt til bruk når jeg kommer til fritidshuset vårt. Da er det alltid så kaldt i starten..

Ha en flott dag!
Klem fra Solveig;o)

min-design-strikk sa...

takk, gnist :) det ble mykt når jeg fikk tromlet det litt!!

min-design-strikk sa...

takker så meget, solveig :)

du finner sjalet (og flere) inne på min epla :))