onsdag 11. januar 2012

-min heklet vest-

For noen dager siden fant jeg syslerier (et strikket skjørt) jeg holdt på med for riktig lenge siden. Jeg gjorde skjørtet ferdig (kommer innlegg av det seinere) og det ble noe garn til overs. Så da tenkte jeg, av dette kan jeg lage meg en heklet vest. En vest jeg kan bruke til hverdags og som vil varme litt utenpå en lett genser el t-shirt. Litt 70- talls ser den ut til å være, men det kan jeg riktig godt like.
Garnet jeg har brukt er nepal, alaska, lima og alpaca boucle fra garnstudio. Så var jeg så heldig å få flotters knapper (slike flotte fra usa) av eveline jenta mi til jul, så de ville jeg bruke på denne vesten.
Så nå kan jeg glede meg over å bruke ny vest, med fine farger og som kan varme meg litt utover før vinteren går mot vår.

 Når man har litt restegarn, er det kjekt å få brukt det til noe det også

 Selv om jeg har brukt forskjellige garntyper, er de nokså like i tykkelse. Så da går det fint å bruke sammen

Vesten er heklet i et stykke, også felte jeg av noen masker til armhulene. Så heklet jeg hver del for seg

  Når jeg hadde heklet ferdig, festet alle trådene (de ble det noen av gitt) og heklet sammen på skuldrene, så heklet jeg kant rundt

 Boucle garn gir en fin effekt og gjør seg godt til å bruke til "knappe stolper" på denne vesten 

 Knappene er altså fra usa (eveline jenta mi, vet godt at jeg simpelthen bare "love" knapper), takker så meget

 Denne knappen har en annen kant rundt ytterst, riktig så flotters den også

 Hekleteknikken jeg har brukt, er staver (enkle og doble), luft maske buer og vanlige fastmasker

Nederst på vesten har jeg også brukt alpaca boucle garn


Ønsker dere alle et godt nytt år!!!
Lag dere mange gode dager i det nye året :)

Ingen kommentarer: