fredag 27. april 2012

-under skyene er alle vi-

I februar begynte jeg å jobbe litt hos norsk flid husfliden, i kristiansund. Der er jeg to en halv time, en gang i uken. Når man jobber i en butikk med garn, så må man jo lage til litt syslerier av det garnet som finnes der. Dette deilige garnet er med i serien dreamline, fra du store alpakka. Det er et fantastisk, mykt og deilig garn i suri alpakka og nylon som heter air. Garnet er håndmalt og gir en dus og fin stripe effekt. Jakken er strikket i helpatent, noe som gjør den ekstra lett med dette air garnet. Den gir en super følelse å ha rett på huden. Rundt hals og arm kantene har jeg brukt et annet garn fra dreamline serien, som heter soul (baby alpakka og nylon). Jeg har pyntet på med perler, en vakker porselens knapp, fotoprint og ordprint.

Diss fargene er skikkelig vårlig. Riktig så lekre








Når jeg strikker jakker eller gensere, så liker jeg godt å bruke raglan felling. Det er riktig så snedig

Helpantent strikk gir et luftig og lett plagg. Særlig med dette garnet  

 Litt perler må til rundt halskanten



 Her har jeg heklet i helt vanlige fastmasker

 En enkel perlekant og heklebord er alltid fint som litt effekt

 Langelange heklekanter

 Denne yndige og nydelige porselen knappen kjøpte jeg på stryn. Det er en snella og petronella knapp

Md ordprinten; -under skyene er alle vi-

Dette fotoprintet er fra et kort

Langs kanten nede på jakken og "midtstolpene" har jeg heklet i dobbelt air garn

3 kommentarer:

AlottesVerden sa...

Så artig å få kunne jobbe i en slik butikk:)
En nydelig jakke du har strikket...herlig fargekombinasjon:)

Ha en fin helg
Ann-Charlotte

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempefin og deilig jakke!! Og herlige farger!

Solveig sa...

Såååå flink du er!! Denne jakken falt jeg virkelig for - både i fason og farger! Enkel og flott på samme tid. Dette garnet må bare prøves;o)))
Herlige detaljer -sånt liker jeg!
Må visst ta meg en liten runde i bloggen din. Du inspirerer!

Ha en fin-fin uke.
Klem fra Solveig