fredag 4. mai 2012

-det er gull alt som glitrer-

Litt blingbling og glam er til tider fint. Så da vi skulle til stryn, på hotell tur en helg i mars laget jeg til denne gull jumperen. For noen år tilbake kjøpte jeg noe concorde garn i gull og sølv (skikkelig "krimplin" følelse å ta på) til en kjole jeg strikket. Siden garnet har ligget der i lange tider, tenkte jeg at det er da så meget av "gull" jumpere i fashion verden, så da kan jeg jo lage meg en selv. Til pynt har jeg brukt en gammel heklebrikke, arvet etter bestemor til mannen min. Så har jeg pyntet på med masse paljetter. Langs halskanten har jeg sydd på mange  perler.

 Jeg har tidligere laget jumpere i denne fasongen og er veldig fornøyd med de. Vrangstrikk gir en fin effekt og raglan felling er veldig snedig.

    
Garnet er av polyester og viskose, så jumperen ble nokså tøyelig

Perlekanten rundt halsen

Den utgjør et smykke

Tålmodighet kreves til å sy på en og en perle. Heklekanten er av nytt garn fra dale



Hekle brikken av gull passet super til denne jumperen. Det er artig å ta i bruk slikt gammelt arvegods. Med paljetter i bronse og gull, de også sydd på en og en








Armene er trekvart lange, med heklekanter

Nå ligger gull jumperen, brettet sammen og venter på og bli brukt igjen


Lag dere en god weekend og takk for at du kikket innom bloggen min :)




2 kommentarer:

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempesøt gull-genser!!! Med mange fine detaljer som tar lang tid å lage, men som absolutt gjør tingene du lager så spesielle. Ønsker deg en fin helg!

Anna Therese sa...

wow!for en nydelig genser :) Hadde bare eg vært så flink! Ha en flott uke videre :)