måndag 16. juli 2012

-5503 meter garn fra amerika reisen-

For noen uker siden, var familien min og jeg på vår amerika reise. Det var en fantastisk flott tur og det var helt flotters-toppers å få se igjen eveline jenta mi.  Jeg hadde et ønske-kjøp før reisen og det var: finne garn å ta med i kofferten hjem. Det er noen garn butikker i chicago og ved god hjelp av min manns gps, ja så fant oss loopy yarns :) Da var gleden riktig så stor for meg, for jeg har slik en lidenskap for garn og ser det som en suvenir og stor glede å fylle på garn lageret mitt hjemme. På sett og vis har jeg jo veldig mange meter med garn fra før, men garn kan man da aldri få nok av. Jeg kjøper heller garn enn masse klær på slike ferie turer. Saken er jo nemlig, at alle meterne med garn blir jo til slutt klær i en eller annen fasong.
 I denne loopy yarns  butikken fant jeg fantastisk flott garn, merino og cashmere, baby alpaca, merino og mulberry silk og baby merino ull. Når jeg fant ut at det var mer plass i kofferten, ja da tok vi turen dit dagen etterpå også. Damene i denne butikken, var skjønne og trivelige. Så jeg fortalte litt om sysleriene mine og jeg hadde en riktig så hyggelig handel hos loopy yarns.


 Særdeles fornøyd med å finne denne butikken

 En rekke med håndfarget garn 

 Det er storveist artig å bare gå å kjenne på diverse forskjellig garn kvaliteter 

 Sannelig hadde de også en garn bar :)

 Plank i pannen og riktig så nøgd med garn fangsten. De litt store og tykke pinnene, ble aldri med hjem

                          

Tilsammen ble det 5503 meter med deilig og mykt garn med hjem. Hespene er på 400 meter hver, så da kommer man langt med et par hesper :)

Håndfarget garn i merino og cashmere, fra anzula yarn

Baby alpaca, fra cascade yarns. Skal bli til genser til eveline jenta mi og en til meg selv

Baby merino, fra malabrigo yarn

i flere farge sjatteringer

som skal bli til arm-varmere el skjerf

Merino ull og mulberry silk, fra heritage. Jeg har begynt på en jakke til meg selv, med gamle mønster rapporter. Garnet er aldeles nydelig å strikke av

1 kommentar:

Siri sa...

Mye flott garn, og mye fint du har designet nedover på siden her. Du har virkelig lykkes med å finne din stil! Hilsen Siri:-)