fredag 15. juni 2012

-ekte og litt magisk-

Om noen dager skal jeg ut på reise, for å besøke Eveline jenta mi :) Det skal bli storveist å se henne igjen etter at hun har vært utvekslingstudent i 10 mnd i usa. Du verden som jeg gleds meg til å klemme henne igjen.     Siden det blir noen timer på reise, er det kjekt med en veske som man kan ha litt litt ymse saker og ting i. Så da fant jeg frem noe gammelt heklegarn og laget til denne reisevesken. Jeg har heklet den i dobbelt bomullsgarn av ymse merke. Vesken er romslig og god, samt at jeg har polstret og foret den i bunnen, fordi jeg skal være vidoj kamera bærer. En annen grunn til at jeg ville lage meg en veske for denne ferieturen, er nettopp fordi jeg skal bære med meg vidoj kamera og jeg er ikke så begeistret for de ordinære veskene de blir lagt i. Så nu har jeg min egen lagde reise og vidoj veske for den store amerika reisen. Jeg har masse fotoprints og ordprints, så da ble riktig så mange av de på denne vesken. Knappene er fra litt forskjellige steder og "ekte og litt magisk" er fra snella og petronella. Båndet med paljetter kjøpte jeg i en riktig så fiffi butikk på åndalsnes for en god tid tilbake.

 Garnet jeg har brukt, har en fin tykkelse. Siden jeg også har brukt dobbelt garn, blir reisevesken mer stødig


                
Godt med litt romslig veske når man skal være noen timer i fly, så kan jeg bringe med meg ymse syslerier også da vettu


Bak har jeg sydd på en heklebrikke (arvegods) jeg også har brukt på andre syslerier jeg har laget. Synes brikken er riktig så fin, så derfor brukes den en gang til. Så er der en fotoprint og to "brads"


                                                                     
"Hanken" til vesken er heklet på samme vis som resten av vesken. For å gjøre den litt mer stødig, har jeg lagt den dobbel. Så er det også mulig å ha litt mer enn bare en kroner opp i der. "Hanken" har jeg dekorert med "brads" 


Diverse fototprints, blant annet av meg selv og bursdag selskap fra den gang min mor var barn. Så er det noen flotte knapper, som er med på å holde vesken lukket oppe


 Fotopints av meg som barn på fanget til min bestefar, min mor som barn, min bestemor og far, og brudebilde av min bestemor og bestefar


De riktig så fiffige knappene -ekte og litt magisk-


                                                   


Bånd med paljetter, litt fancy pancy


Fotoprint av meg som barn, i dukkevogn. Sydd på en heklebrikke


Mange ordprinter med snedige ord, -ikke alle kan være dine venner og det er egentlig helt greit-, -når barna blir store, hva skal man finne på da-, -drømmer er godt å ha- og mange andre








Synes det var kjekt å få brukt litt av de ordprintene jeg har liggende i blikk boksen min


Denne ordprinten her ekstra god synes jeg og den er hentet fra hundremeterskogen -du er modigere enn du mener, sterkere enn du tror og lurere enn du later som-


Lag dere en god sommer mine kjære lesere : )


Ingen kommentarer: