måndag 1. oktober 2012

-har du fått deg nye sko-

Tidlig-tidlig i våres, hadde jeg en periode hvor jeg strikket noen skjørt også tok jeg de i tørketrommelen el vaskemaskin for å gjøre de mindre (litt type toving). Det her et av de jeg laget (det andre ble for lite, så det har jeg gitt bort). Det er strikket i tynt to-tråds ullgarn (husker ikke merke).

 Jeg har heklet bølge-kant nederst og den er pyntet med fløyelsbånd, blondebånd, paljettbånd, perler og knapper. Skjørtet er strikket på store pinner, hvilket gir et luftig og lett skjørt. En kan bruke underkjole under, en tights el rett og slett ha det utenpå jeans

Den mørkere turkise var noe restgarn jeg hadde og litt tykkere garn enn selve skjørtet, men det går helt fint å bruke forskjellige tykkelse på garn
Jeg heklet også en lang midje på skjørtet etter jeg hadde strikket

Denne vakre knappen fikk jeg av eveline da hun var i usa. Videre nedover på skjørte-linningen har jeg sydd trykk-knapper 

 Slik er skjørtet foran

 og slik er det bak

 Ordprint har også dette skjørtet fått,-har du fått deg nye sko-

Også en fotoprint av dette nydelige barnet (fra et kort jeg kjøpte). Disse ord og fotoprintene har blitt en del av mitt design, så de hører med til mine syslerier



Takk for at du kikket innom siden min :)



Ingen kommentarer: