tysdag 14. september 2010

-blader fra 1957

Det har ikke blitt så meget med blogging etter jeg kom hjem fra ferie. Kroppen min har fungert dårlig, den har vært i dvalemodus, som jeg kaller det.  Slik er det med denne diagnosen jeg har, den gjør meg nokså energiløs og utmattet. Det er så mangt jeg ville gjort og utført av kreativitet, men det stopper seg når kroppen ikke vil slik jeg ønsker. Vel, vel det kommer bedre tider, det vet jeg : )
I sommer da jeg var hejmme hos min mor og far i Hokksund, fant jeg mangmangemange gamle flotte blader. Jeg vil si det slik at deres hus, innholder riktig så mange skatter. De har tatt vare på alle slags mulige saker opp igjennom årene, så da jeg fant en enorm kasse stapp full av blader helt tilbake fra 1957. Ble jeg riktig så glad :)) Et skattekammer av en kasse var det jeg fant.
Noen av bladene var norsk dameblad. Riktig så fine blader med masse mote, skjønnhets tips, reklame, noveller og annet av saker. Det jeg synes var stas, var å se designet og moten fra den gang. Noen ganger var det faktisk også litt om strikking (det skal jeg lage et innlegg om seinere).

Eleganse og stilfullhet

Bladet det nye, fantes også den gang i 1957. Det nye piken ble kåret den gangen også. Gleder meg allrede til jeg skal tilbake til min mor og far i desember. Da skal jeg finne frem flere av de gamle bladene. Det blir nok også flere innlegg om innholdet, samt bilder fra de baldene jeg har funnet.

Ønsker dere blogg leserne mine, en fortsatt god dag og hei så lenge :)) 

Ingen kommentarer: