torsdag 6. januar 2011

-prinsesse ingeborg

Denne prinsessekronen laget jeg til sammen med den som jeg har vist tidligere. De er snedige å lage til en strikker bare en lang remse med rett strikk og feller og øker, alt etter hvor mange tagger man vil kronen skal ha. Garnet til denne er i rosa mohair garn, fra -80 tallet. Jeg erindrer jeg laget til en jakke i slikt garn da jeg var 14 år, så restegarn kan man blant annet bruke til slikt som en prinsessekrone. Den er tromlet litt etter jeg strikket den, da ble den riktig så pusete. Så har jeg pyntet på med perler og "smaragder", samt et lite ordprint med ; en liten prinsesse. Ingeborg har nå fra jul sin egen prinsessekrone, som hun kan pynte seg med når hun vil.

4 kommentarer:

Jorunn sa...

Så mye fint du lager! Og prinsessekronen her var kjempesøt. Er nok ei lita frøken som blir fornøyd nå :)

Alettesiriane sa...

Så nydelig.Du lager enkle ting,men så kommer prikken over i-en som ingen andre klarer.Det er din signatur.Så gøy du må ha det.
klem Ate

min-design-strikk sa...

takk,takk litt av meg :) hyggelig du sveivet innom her og tror tante jenta mi kan pynte seg finfin nå ja :))

min-design-strikk sa...

takk, tinsel :) hyggelig, hyggelig :)) sysleriene mine er ikke så avanserte nei, men jeg har som du sier, funnet min signatur og det føles godt ja :))